top of page

Kanelbullegröt

Den här helt MAGISKA kanelbulle-gröten kan jag garantera att ni kommer tycka om precis lika mycket som min kladdkakagröt! Åtminstone om ni inte skulle ha något emot att starta dagen med en kanelbulle-DRÖM i gröt format. Det här ligger LÄTT på min topp 3 lista över de GODASTE gröt-recepten jag vet. Så spara och testa receptet, å jag kan LOVA att den hamnar där någonstans för dig med!


Kanelbullegröt

Ingredienser:

Gröt:

2 dl havregryn

4 dl vatten

Kardemumma

Salt

Ev valfri sötning (kan uteslutas), en av:

  • 1 mosad banan

  • ½ dl vaniljkasein

  • 2 msk sockerersättning (sött som socker)


Kanelkräm:

1 st äggula

Valfri sötning, en av:

  • ½ mosad banan

  • 1 tsk sockerersättning (sött som socker)

½ tsk kanel


Beskrivning:

Gröt:

  1. Mixa alla ingredienser förutom ev sötning till gröten.

  2. Häll över i en skål och kör i mikron i ca 1 minut. Rör därefter om och kör ca 1 minut till. Eller koka upp och låt koka på svag värme under omrörning i en kastrull på spisen.

  3. Rör ner ev sötning.

Kanelkräm:

  1. Blanda ingredienserna till kanelkrämen.

  2. Gröp ur en swirl i gröten och fyll med kanelkrämen.


Toppa gröten med tex sesamfrön eller något annat gott;)



Comentarios


bottom of page