top of page

Blomkålssoppa

Hur mysigt är det inte att komma in från en kall promenad och sätta sig vid bordet och äta soppa med nybakat bröd? Jag menar, vem kan inte tycka om det? Jag brukar göra en massa olika grönsakssoppor som jag mixar ner tofu i för att göra de lite extra krämiga och mättande, ett litet tips från mig som ni verkligen borde testa! Här kommer mitt recept på blomkålssoppa där jag självklart även har mixat ner tofu.


Blomkålssoppa

Ingredienser:

1 st blomkålshuvud

400 g silkestofu

Svartpeppar

Salt


Beskrivning:

  1. Skölj blomkålen.

  2. Skär den i mindre bitar och lägg ner med i en kastrull med vatten.

  3. Låt koka upp och koka tills blomkålen är mjuk.

  4. Häll av ungefär hälften av vattnet från kastrullen. Tillsätt tofun och mixa det därefter till en slät soppa.

  5. Krydda och smaka av.


Servera med bröd;)


Spara blomkålsblasten för att tillaga och äta!



Comments


bottom of page