top of page

Frukostpizza

Perfekt för att få plats med flera olika pålägg!


Frukostpizza

Ingredienser:

1 stort runt knäckebröd (tex rågknäcke)

Valfritt pålägg, tex:

  • Bär (tex blåbär, hallon, jordgubb)

  • Skivad frukt (tex apelsin, banan, kiwi, päron)

  • Grönsaker (tex gurka, tomat, paprika, sallad, rivna morötter)

  • Sylt (gärna utan tillsatt socker, recept finns på min blogg)

  • Marmelad (gärna utan tillsatt socker, recept finns på min blogg)

  • Fruktpure (ni vet barnmatsburkarna)

  • Keso

  • Naturell kvarg

  • Hummus (recept finns på min blogg)

  • Röror (ni hittar flera recept på min blogg)

  • Kalkonskivor

  • Räkor

  • Kräftstjärtar

  • Tonfisk

  • Sill

  • Makrill

  • Lax

  • Ägg (kokt/stekt/röra)

  • Avokado

  • Pesto

  • Jordnötssmör

  • Hasselnötskräm (recept finns på min blogg)

  • Frösmör

  • Lättost (tex räkost)

  • Nyckelhålsmärkt margarin

  • Tofu (tunn skiva som ost)

  • Nyckelhålsmärkt ost


Beskrivning:

Toppa knäckebrödet med valfria pålägg, gärna flera olika!


Perfekt till frukost, mellis eller mat!



Commentaires


bottom of page