top of page

Banan-chokladcupcakes

Jag älskar att baka cupcakes och har gjort det många gånger ända sedan jag var liten. Men för att utmana mig lite så har jag testat mig fram med lite nya ingredienser som också är mer fördelaktiga för hälsan om man som jag gillar att fika ofta, utan att låta det påverka smaken negativt. Så här kommer mitt recept på kladdkakecupcakes sötade med banan, som jag verkligen kan rekommendera dig att testa!

Banan-chokladcupcakes

Ingredienser (ca 12 st):

2 st ägg

3 st bananer

2 dl havremjöl

½ dl kakao

2 tsk bakpulver

1 tsk salt


Frosting:

1 st banan

3 dl kokta svarta bönor

2 msk kakao


Beskrivning:

Muffins:

  1. Sätt ugnen på 175 grader.

  2. Mixa alla ingredienser till en jämn smet.

  3. Fördela smeten i 12 st formar och grädda i ugnen i ca 20 minuter.

Frosting:

  1. Mixa alla ingredienser till frostingen.

  2. Spritsa muffinsen med frostingen när de har svalnat.

  3. Låt cupcakesen stå i kylskåpet en stund innan servering.



Comentarios


bottom of page