top of page

Råstekt potatispytt

Det kanske inte ser så gott ut, men det kan jag lova er att de var. Här om veckan när jag inte visste vad jag var sugen på att äta så tog jag bara lite av varje av det jag hade hemma. Det blev ett gäng potatisar, palsternacka, zucchini och paprika som jag rev och sedan stekte med kikärtor och några ägg. Gissa hur gott det blev! Ja så gott att jag bara måste dela receptet med er och för de som inte gillar kikärtor har jag flera förslag!


Råstekt potatispytt

Ingredienser;

800 g potatis

200 g palsternacka

500 g zucchini

1 st röd paprika

Ägg (ca 1 st/2 potatisar)

Valfri proteinkälla, tex:

  • Tonfisk (i vatten på burk)

  • Kokta kikärtor

  • Kokta röda linser

Svartpeppar

Salt

Rapsolja


Beskrivning:

  1. Skölj och riv potatis, palsternacka, zucchini och paprika.

  2. Lägg allt i en bunke och rör ner ägg, valfri proteinkälla och kryddor.

  3. Stek allt i en stekpanna med rapsolja på medelhög värme i ca 10 minuter, tills det fått lite färg.


Servera som det är;)



Kommentare


bottom of page